Ogłoszenie
Bardzo prosimy, by dn. 30.10.2020 (piątek) dziecko nałożyło coś pomarańczowego (w miarę możliwości), gdyż będziemy świętować Dzień Dyni. Dziękujemy.
Bardzo prosimy, by dn. 30.10.2020 (piątek) dziecko nałożyło coś pomarańczowego (w miarę możliwości), gdyż będziemy świętować Dzień Dyni. Dziękujemy.
>> więcej ...
W trzecim tygodniu października (12.10-16.10) Krasnale rozmawiały o pracy listonosza. Poznały literę „i”, „I”; doskonaliły grafomotorykę, wykonywały improwizacje ruchowo- melodyczne; poznały drogę listu w oparciu o wiersz D. Kossakowskiej; przestrzegały w wypowiedziach kolejności zdarzeń; wzbogaciły swój słownik o nowe wyrazy: nadawca, adresat. Ponadto rysowały ilustracje do książki; doskonaliły umiejętność przeliczania, rozwijały słuch i wyobraźnię, malowały listonosza farbami, podawały swój adres, wykonywały guzikową pracę z okazji Dnia Drzewa; wykonały upominki z okazji Dnia Edukacji Narodowej; bawiły się na sprzęcie terenowym, wykonały labirynt z liści...
>> więcej ...
W drugim tygodniu października (05-09.10) Krasnale rozmawiały o jesieni w ogrodzie i w sadzie. Dzieci dzięki opowiadaniu „Spacer pani Ali” doskonaliły słuch fonematyczny; poznały nową literę „A” „a”, jej zapis zarówno drukowany, jak i pisany; tworzyły muzykę do wiersza. Ponadto rozmawiały na temat opowiadania „Obiadowe wierszyki”; przypominały znaczenie warzyw i owoców dla naszego zdrowia; cięły, kleiły i w ten sposób przygotowywały sylwety do przedstawienia „Warzywnego teatru”; poznały cyfrę trzy; tworzyły warzywny pociąg z trzema wagonami; rzucały kostką; dodawały i w ten sposób smakowały warzywa ukryte w danym wagoniku (marchewkę, ogórka, kalarepkę); z zakrytymi oczami odgadywały, jakie warzywo znalazło się w ich dłoni. Sześciolatki dopasowywały cienie do danego warzywa; utrwalały nazwy owoców; wykonywały owocowe szaszłyki i ze smakiem je zajadały; rozmawiały o zimowych przetworach; miksowały, ugniatały ciasto ptysiowe na słodkie grzybki (przy tym utrwaliły tematykę poprzedniego tygodnia). Dzieci wzięły też udział w międzynarodowej akcji - ubrały się na zielono i tym samym wsparły dzieci w Dzień Mózgowego Porażenia Dziecięcego. Dzieci świętowały też urodziny Gosi; ćwiczyły; tańczyły; śpiewały o witaminkach; a dzięki piosenkom utrwalały też stronę lewą i prawą; a buty ich szły do przodu i do tyłu...
>> więcej ...
Nasze 6-latki w tym roku rozpoczęły oprócz „Małego Misia...” - drugi projekt edukacyjny, pt. „Wyzwania Teodora”. Jest on skierowany do przedszkoli, żłobków i klubów dziecięcych. Dzięki niemu dzieci poznają, czasem proste, ale bardzo ważne umiejętności i wartości. A wszystko to będzie odbywało się za sprawą z pozoru zwykłego bociana. Teodor chce, aby „przedszkolaki” zdobyli siedem sprawności, które uważa za najbardziej przydatne i dlatego wyznaczy siedem zadań do wykonania. Będą one związane ze sportem, przygotowywaniem posiłku, okazywaniem pomocy, wyrażaniem emocji i uczuć, dbaniem o przyrodę, ale również znajdzie się coś dla małych artystów. Kto podejmie wyzwanie i poradzi sobie z zadaniem otrzyma odznakę, a gdy zbierze wszystkie, zostanie nagrodzony dyplomem profesora Teodora. Relacje fotograficzne ze zdobywanych przez dzieci sprawności będziemy zamieszczać na stronie internetowej.
>> więcej ...