" W świecie pojazdów "
TEMATYKA W TYM TYGODNIU :
" W ŚWIECIE POJAZDÓW " ( 08.06- 12.06 )
1. " Kto najszybszy? Kto najważniejszy?"- słuchanie wiersza M. Berowskiej
Kto najszybszy? Kto najważniejszy? M. Berowska
W pokoju na półce między zabawkami
Rozpycha się wielki samolot skrzydłami.
- Ja jestem najszybszy, ja latam po niebie!
Dlatego najwięcej miejsca chcę dla siebie!
Odezwał się z kąta mały samochodzik :
- O co jest ta sprzeczka ? Czy ci o to chodzi,
że latasz w powietrzu? My jeździmy drogą,
tam gdzie samoloty dolecieć nie mogą!
- Ja także dość szybko mknę z pasażerami-
powiedział autobus i mrugnął światłami,
a statek zatrąbił:- Co mi tam przestworza,
gdy ja oceany przemierzam i morza!
Pociąg użył gwizdka :- No cóż, jestem stary,
jeżdżę wolno, ale mam najwięcej pary.
Moich 5 wagonów rzędem grzecznie stoi.
Weźcie dobry przykład z tych wagonów moich
ROZMOWA NA TEMAT WIERSZA:
- jakie pojazdy występowały w wierszu?
- o co sprzeczały się pojazdy?
- który pojazd jest najszybszy?
- jak poruszają się te pojazdy?
- jakie znacie inne pojazdy, które poruszają się po drogach, w powietrzu i po wodzie?
CEL:Kształcenie umiejętności odróżniania i nazywania różnych środków lokomocji oraz wdrażania do uważnego słuchania wiersza i odpowiadania pełnymi zdaniami na pytania.
2. " Środki transportu"- zagadki słowne.
Można wtedy jechać na nim
kiedy kręci się nogami. ( rower )
Postaw na niej jedną nogę
a natychmiast rusza w drogę ( hulajnoga)
Pod dowództwem kapitana
Płynie po morzach i oceanach ( statek)
Żelazną szosą koła go niosą
Czerwone światło zatrzyma go łatwo ( pociąg )
Nie jest ptakiem lecz ma skrzydła
Możesz się nim w podróż wybrać ( samolot )
Mieszka w garażu, a na obiady,
Na stację paliw robi wypady ( samochód )
CEL: utrwalanie i poszerzanie wiadomości o przedmiotach, poprzez rozwiązywanie zagadek podkreślających charakterystyczne
cechy danych przedmiotów, rozwijanie aktywności twórczej podczas układania i rozwiązywania zagadek
w powiązaniu z posiadaną wiedzą
3. "Kolorowa masa solna"- praca plastyczna
Prace plastyczne, twórcze i manualne zabawy najbardziej wzbogacają osobowość dziecka. Rozwój wyobraźni, zdolności manualnych, możliwość wyładowania emocji, a to wszystko dzięki sztuce. Warto pamiętać, że plastyka to nie tylko kartka papieru w formacie A4 i kredki, ale to tysiące możliwości tworzenia ze wszystkiego co znajdziemy wokół.
PRZEPIS NA DOMOWĄ MASĘ SOLNĄ:
* szklanka soli,
* szklanka wody,
* dwie szklanki mąki,
* odrobina proszku do pieczenia, łyżka oleju, wanilia do zapachu.
Wszystkie składniki mieszamy razem w misce, zagniatamy i dzielimy na małe porcje. My barwiliśmy nasze ciasto barwnikami spożywczymi, ale można też wykorzystać naturalne np.: kakao, cynamon, kurkuma, sok z buraka, sok ze szpinaku.
Zabawy masą solną to wiele doznań sensorycznych, twórcza zabawa rozwijająca wyobraźnię dziecka, doskonałe ćwiczenie małej motoryki i wspaniała radosna zabawa.
Z tak wyrobionej masy możemy robić różnego rodzaje środki transportu: samochodzik, samolot lub to co wasza wyobraźnia podpowiada :-)
Udanej zabawy !! ;-)
Pozdrawiamy serdecznie :-*
W ZAŁĄCZNIKU WRZUCAMY PREZENTACJĘ MULTIMEDIALNĄ ORAZ KILKA KOLOROWANEK DLA CHĘTNYCH DZIECI....
Do pobrania:
- POJAZDY-kolorowanki.pdf (425.11 KB)
- POJAZDY-prezentacja-multimedialna.ppt (2.74 MB)