" W świecie pojazdów "

TEMATYKA W TYM TYGODNIU :

" W ŚWIECIE POJAZDÓW "   ( 08.06- 12.06 )

 

1. " Kto najszybszy? Kto najważniejszy?"- słuchanie wiersza M. Berowskiej

Kto najszybszy? Kto najważniejszy? M. Berowska

W pokoju na półce między zabawkami
Rozpycha się wielki samolot skrzydłami.
- Ja jestem najszybszy, ja latam po niebie!
Dlatego najwięcej miejsca chcę dla siebie!
Odezwał się z kąta mały samochodzik :
- O co jest ta sprzeczka ? Czy ci o to chodzi,
że latasz w powietrzu? My jeździmy drogą,
tam gdzie samoloty dolecieć nie mogą!
- Ja także dość szybko mknę z pasażerami-
powiedział autobus i mrugnął światłami,
a statek zatrąbił:- Co mi tam przestworza,
gdy ja oceany przemierzam i morza!
Pociąg użył gwizdka :- No cóż, jestem stary,
jeżdżę wolno, ale mam najwięcej pary.
Moich 5 wagonów rzędem grzecznie stoi.
Weźcie dobry przykład z tych wagonów moich

ROZMOWA NA TEMAT WIERSZA:

- jakie pojazdy występowały w wierszu?
- o co sprzeczały się pojazdy?
- który pojazd jest najszybszy?
- jak poruszają się te pojazdy?
- jakie znacie inne pojazdy, które poruszają się po drogach, w powietrzu i po wodzie?

CEL:Kształcenie umiejętności odróżniania i nazywania różnych środków lokomocji oraz wdrażania do uważnego słuchania wiersza i odpowiadania pełnymi zdaniami na pytania.

 

2. " Środki transportu"- zagadki słowne.

 

Można wtedy jechać na nim

            kiedy kręci się nogami.    ( rower )

 

Postaw na niej jedną nogę

                      a natychmiast rusza w drogę   ( hulajnoga)

 

Pod dowództwem kapitana

                     Płynie po morzach i oceanach    ( statek)

 

Żelazną szosą koła go niosą

                           Czerwone światło zatrzyma go łatwo    ( pociąg )

 

Nie jest ptakiem lecz ma skrzydła

                     Możesz się nim w podróż wybrać       ( samolot )

 

Mieszka w garażu, a na obiady,

               Na stację paliw robi wypady   ( samochód )

 

CEL: utrwalanie i poszerzanie wiadomości o przedmiotach, poprzez rozwiązywanie zagadek podkreślających charakterystyczne
cechy danych przedmiotów,  rozwijanie aktywności twórczej podczas układania i rozwiązywania zagadek
w powiązaniu z posiadaną wiedzą

 

3. "Kolorowa masa solna"- praca plastyczna

Prace plastyczne, twórcze i manualne zabawy najbardziej wzbogacają osobowość dziecka. Rozwój wyobraźni, zdolności manualnych, możliwość wyładowania emocji, a to wszystko dzięki sztuce. Warto pamiętać, że plastyka to nie tylko kartka papieru w formacie A4 i kredki, ale to tysiące możliwości tworzenia ze wszystkiego co znajdziemy wokół.

PRZEPIS NA DOMOWĄ MASĘ SOLNĄ:

* szklanka soli,

* szklanka wody,

* dwie szklanki mąki,

* odrobina proszku do pieczenia, łyżka oleju, wanilia do zapachu.

 

Wszystkie składniki mieszamy razem w misce, zagniatamy i dzielimy na małe porcje. My barwiliśmy nasze ciasto barwnikami spożywczymi, ale można też wykorzystać naturalne np.: kakao, cynamon, kurkuma, sok z buraka, sok ze szpinaku.

Zabawy masą solną to wiele doznań sensorycznych, twórcza zabawa rozwijająca wyobraźnię dziecka, doskonałe ćwiczenie małej motoryki i wspaniała radosna zabawa.

Z tak wyrobionej masy możemy robić różnego rodzaje środki transportu: samochodzik, samolot lub to co wasza wyobraźnia podpowiada :-) 

Udanej zabawy !! ;-)

 

Pozdrawiamy serdecznie :-*

 

W ZAŁĄCZNIKU WRZUCAMY PREZENTACJĘ MULTIMEDIALNĄ ORAZ KILKA KOLOROWANEK DLA CHĘTNYCH DZIECI....



  Do pobrania: