Grupa II

Z życia grupy II "ŻUCZKI" ...


Życzenia

Drodzy Rodzice! Drogie Żuczki!



Niech żyją wakacje!

W ostatnim tygodniu czerwca „Żuczki” rozmawiały o wakacjach. Mówiliśmy o tym, gdzie spędzimy wakacje; zachowaniu bezpieczeństwa podczas wolnego czasu; malowaliśmy morze, plażę, doklejaliśmy muszelki; utrwalaliśmy figury geometryczne; określaliśmy położenie przedmiotów w przestrzeni; utrwalaliśmy kolory; śpiewaliśmy wakacyjne utwory...Ten tydzień upłynął nam też na świętowaniu kilku urodzin: Marii, Agaty,  Jakuba, Łucji; Maksymiliana...



Słoneczne lato

W czwartym tygodniu czerwca „Żuczki” rozmawiały o lecie. Poznały opowiadanie H. Zdzitowieckiej „Muszka w bursztynie”, „malowały” piaskiem zamek; wykonały eksperyment z cieniem; wykonywały różnorodne ćwiczenia na współpracę; uczyły się improwizacji rytmiczno - tanecznej do piosenki „Kolorowy dzień z tatą”; stemplowały stopą ślad na plaży, ponadto świętowały urodziny Justynki i  Mai W. Podsumowaliśmy również dwa duże projekty, które realizowaliśmy w tym roku „Z darami natury świat nie jest ponury” oraz „ Z kotem Amadeuszem przez świat wartości i emocji”, gdzie za wzorowe wykonanie zadań otrzymaliśmy dyplomy dla przedszkola, dzieci i pań...Jeszcze jeden projekt czeka na zatwierdzenie zadań...To był bardzo pracowity rok...



W indiańskiej wiosce

W trzecim tygodniu czerwca „Żuczki” rozmawiały o Indianach. Dowiedziały się różnych ciekawostek dotyczących życia w takiej indiańskiej wiosce, np. co to jest tipi; wigwam, łuk; fajka pokoju, pióropusz, itp. Wspólnie wykonały „indiański totem” swojego plemienia, szukały różnic; układały historyjki, rzucając kostkami do gry; podróżowały w indiańskich łodziach; no i oczywiście odwiedziły indiańską wioskę w Supraślu...W tym tygodniu nie zabrakło też świętowania urodzin Oli...



Czym podróżujemy?

W drugim tygodniu czerwca „Żuczki” rozmawiały o pojazdach. Dzieci nazywały i rozpoznawały wybrane środki transportu. Konstruowały samoloty z patyczków logopedycznych i spinaczy, budowały lotnisko; gimnastykowały się na placu zabaw, a w piaskownicy sprawdzały pojęcia matematyczne: „ciężki”- „lekki”, prowadziły eksperymenty z filtrowaniem wody; uczyły się piosenki „Koła autobusu kręcą się”...