Grupa VI

Z życia grupy VI "KRASNALE" ...


Co robią zwierzęta jesienią?

W trzecim tygodniu października (19.10-23.10) Krasnale zajęły się tematem zwierząt i tym, co one robią jesienią. Poznały zwierzęta, które zapadają w sen zimowy oraz te, które potrzebują naszej pomocy, gdy robi się zimno.



Podziękowania

Dziękujemy Mamie Borysa za litry tłoczonego,  naturalnego soku. Śniadanie z nim smakowało wybornie.



Dzień dobry Panie Listonoszu

W trzecim tygodniu października (12.10-16.10) Krasnale rozmawiały o pracy listonosza. Poznały literę "i", "I"; doskonaliły grafomotorykę, wykonywały improwizacje ruchowo- melodyczne; poznały drogę listu w oparciu o wiersz D. Kossakowskiej; przestrzegały w wypowiedziach kolejności zdarzeń; wzbogaciły swój słownik o nowe wyrazy: nadawca, adresat. Ponadto rysowały ilustracje do książki; doskonaliły umiejętność przeliczania, rozwijały słuch i wyobraźnię, malowały listonosza farbami, podawały swój adres, wykonywały guzikową pracę z okazji Dnia Drzewa; wykonały upominki z okazji Dnia Edukacji Narodowej; bawiły się na sprzęcie terenowym, wykonały labirynt z liści...



Jesień w ogrodzie i w sadzie

W drugim tygodniu października (05-09.10) Krasnale rozmawiały o jesieni w ogrodzie i w sadzie. Dzieci dzięki opowiadaniu "Spacer pani Ali" doskonaliły słuch fonematyczny; poznały nową literę "A" "a", jej zapis zarówno drukowany, jak i pisany; tworzyły muzykę do wiersza. Ponadto rozmawiały na temat opowiadania "Obiadowe wierszyki"; przypominały znaczenie warzyw i owoców dla naszego zdrowia; cięły, kleiły i w ten sposób przygotowywały sylwety do przedstawienia "Warzywnego teatru"; poznały cyfrę trzy; tworzyły warzywny pociąg z trzema wagonami; rzucały kostką;  dodawały i w ten sposób smakowały warzywa ukryte w danym wagoniku (marchewkę, ogórka, kalarepkę); z zakrytymi oczami odgadywały, jakie warzywo znalazło się w ich dłoni. Sześciolatki dopasowywały cienie do danego warzywa; utrwalały nazwy owoców; wykonywały owocowe szaszłyki i ze smakiem je zajadały; rozmawiały o zimowych przetworach; miksowały, ugniatały ciasto ptysiowe na  słodkie grzybki (przy tym utrwaliły tematykę poprzedniego tygodnia). Dzieci wzięły też udział w międzynarodowej akcji - ubrały się na zielono i tym samym wsparły dzieci w Dzień Mózgowego Porażenia Dziecięcego. Dzieci świętowały też urodziny Gosi; ćwiczyły; tańczyły; śpiewały o witaminkach; a dzięki piosenkom utrwalały też stronę lewą i prawą; a buty ich szły do przodu i do tyłu...



"Wyzwania Teodora" - Ogólnopolski Projekt Edukacyjny

Nasze 6-latki w tym roku rozpoczęły oprócz "Małego Misia..." - drugi projekt edukacyjny, pt. "Wyzwania Teodora". Jest on skierowany do przedszkoli, żłobków i klubów dziecięcych. Dzięki niemu dzieci poznają, czasem proste, ale bardzo ważne umiejętności i wartości. A wszystko to będzie odbywało się za sprawą z pozoru zwykłego bociana. Teodor chce, aby "przedszkolaki" zdobyli siedem sprawności, które uważa za najbardziej przydatne i dlatego wyznaczy siedem zadań do wykonania. Będą one związane ze sportem, przygotowywaniem posiłku, okazywaniem pomocy, wyrażaniem emocji i uczuć, dbaniem o przyrodę, ale również znajdzie się coś dla małych artystów. Kto podejmie wyzwanie i poradzi sobie z zadaniem otrzyma odznakę, a gdy zbierze wszystkie, zostanie nagrodzony dyplomem profesora Teodora. Relacje fotograficzne ze zdobywanych przez dzieci sprawności będziemy zamieszczać na stronie internetowej.



   | 1 | 2 | 3 |   
(wszystkie)

 




co_u_nas / 2020-2021